Naturligtvis anade jag oråd när jag såg bilderna på Tehra, huvudperson i spelet som bär hennes namn. Hon är lättklädd, springer omkring i en bikinistass lik den man finner i en mängd stereotypa fantasyspel (eller koreanska onlinelir för den delen), och viftar med ett stort svärd. Jag ska inte påstå att den här typen av tits n’ ass påverkar mig nämnvärt, annat än får mig att sucka tungt, men här känns det ovanligt tröttsamt.
På sätt och vis verkade Tehra: Dark Warrior lovande. Spelet är nämligen tämligen snyggt med fullt fungerande 3D-motor och hyfsat välanimerade karaktärer. Det enda som sticker i ögonen rent visuellt är de sparsmakade miljöerna, som dessutom återanvänds ganska friskt. Och så har vi så klart Tehra själv, vars rumpa vi får se en hel del av när hon springer omkring. Dessvärre verkar det som om hon har matsmältningsproblem – löpsteget ser nämligen aningen skitnödigt ut. Kort sagt kan man säga att spelet imponerar visuellt, även om designen lämnar en hel del att önska. Men Kapaciteten finns där.
Dessvärre är själva spelet tråkigt och upprepande. Hacka och slasha dig genom bana efter bana, hitta nycklar och förstör artefakter för att komma vidare. Det är så simpelt och repetitivt att man tröttnar fort. Oprecis kontroll – vi möts återigen med den tveksamma styrkors-och-knappar-på-skärmen-lösningen – gör inte det hela ett dugg bättre. Nej, Tehra: Dark Warrior är inte Diablo-alternativet du letat efter, det är inte AppStores Baldur’s Gate: Dark Alliance, och det är inte heller ett bra spel. Faktum är att jag råder dig att kika på gamla Dungeon Hunter istället, för det här är helt enkelt inte bra.
Betyg: 1 av 5