Arkiv för Epic Games

14 juni

Familjen Gears

Rickard Olsson


På det årliga anime-eventet Animazement i Raleigh i USA strömmar det ofta till cosplayers inspirerade av TV-spel. Tre av dessa var Natalie Brickell och Epics Preston Thorne och hans son, alla tre i bästa Gears of War-stil. Natalie som Anya Stroud, Preston som Carmine och lille Brenden som anonym COG-soldat. Välgjort värre! Fler bilder hittar du på Epic-bloggen.

4 juni

Gears of War: Judgment i förlängd form

Rickard Olsson

Nya Gears of War: Judgment premiärvisades på Microsofts presskonferens under gårdagen, och direkt efter showen släpptes även en förlängd version av teasern där det förklaras lite mer ingående vad det var vi såg. Spelet släpps 2013 och utvecklas av People Can Fly i samarbete med Epic.

Som vanligt slår awesomeräknaren i taket hos undertecknad!

16 mars

Så här blir spelen på nya iPad

Rickard Olsson

Den nya iPaden släpps som bekant väldigt snart, och det med den galna upplösningen på 2048×1536. Tentacle Wars är ett av de allra första spelen att stödja detta, och så här ser det ut. Spännande?

Kanske inte fullt så talande, även om det säkert är ett roligt spel. Vi inväntar dock Epics Infinity Blade: Dungeons för lite äkta magi.

13 mars

Mark Rein tror på Wii U

Rickard Olsson


Epics boss, Mark Rein, har under årets Game Developers Conference pratat lite med Eurogamer om Nintendos nya konsol, Wii U. Rein argumenterar för att föräldrar nu är redo att uppgradera deras barns Wii till Wii U, och att han skulle bli chockad om det nya systemet inte blir en fullträff för Nintendo.
Värt att notera här är nyckelordet ”föräldrar”. Gäller detta alltså bara småbarnsfamiljer där ungarna inte har något att säga till om? Vad hände med resten av världens spelare, är inte de redo, eller vadå? (mer…)

8 mars

1

Infinity Blade: Dungeons ser ju ganska bra ut

Rickard Olsson

Epics medeltida iOS-serie Infinity Blade har gjort sig känd för att sätta ny standard vad gäller grafik för mobilspel, och än bättre verkar det bli när utvecklaren nu presenterar nästa del i sagan, Infinity Blade: Dungeons. Istället för statiska och uppdelade strider får vi denna gång, vilket namnet antyder, en mer frispelad så kallad dungeon crawler. Spelet ser inte helt oväntat alldeles bländande ut, och lär göra sig perfekt på nästa högupplösta iPad som släpps nu i mars. Epic Games meddelar att spelet kommer ”snart” och bjuder på en trailer så länge.

6 mars

Jacinto och Guardian till Gears of War 3

Rickard Olsson


Gears of War 3 fortsätter att växa. Den 27 mars släpper Epic Games nästa DLC som går under namnet Forces of Nature. Med dessa naturkrafter får vi fem nya kartor samt fyra nya karaktärsskinn och sju fräscha vapenskinn, för den som bryr sig om det. Det som gör att Forces of Nature, i mina ögon, sticker ut lite extra är att Epic äntligen ger oss flerspelarkartan Jacinto. En av de allra mest populära från Gears of War 2. Övriga kartor är Cove, Aftermatch, Artillery samt ytterligare en klassiker, Raven Down. Paketet lägger även till 250 nya gamerscore att roffa åt sig för samlarna.
Ytterligare incitament för att ladda ned detta är att spelläget Guardian gör comeback. Ett spelläge Gears of War-communityn skrikit efter ända sedan Capture the Leader ersatte detta i och med Gears of War 3.

Forces of Nature kostar 800 poäng medan de med säsongspass laddar ned det ”gratis”. Klicka vidare för en drygt fem minuter lång genomgång av de nya kartorna. Undertecknad klättrar redan på väggarna! (mer…)

22 december

Carmines andra öde

Rickard Olsson


Den tredje Carmine-brodern i Epics Gears of War-saga, Clayton, fick spelarna bestämma ifall han skulle leva eller likt sina tidigare bröder dö. När rösterna hade sammanställts implementerade Epic resultatet i Gears of War 3 och ni som spelat det vet hur det gick. Men hur hade det sett ut ifall det gått åt andra hållet? Vill du inte veta, läs inte vidare. (mer…)

13 december

Epic Games sneglar på Minecraft

Rickard Olsson

Epics Minecraft-inspirerade Fortnite visades upp genom följande trailer på årets Spike Video Game Awards. Samla saker, bunkra upp, försvara. För när mörkret faller stiger fulingarna upp. Känns det igen?

2 december

Infinity Blade II är mer av samma

Thord D. Hedengren

Posterspelet för iPad i synnerhet (men även till iPhone) var Infinity Blade, utvecklat av Chair på Unreal-motorn och utgivet av inga mindre än Epic själva. Det gick så långt att spelet fick demonstreras på en av Apples keynotes, bara en sådan sak.
Uppföljaren (45 kr på App Store, universal) heter kort och gott Infinity Blade II och ter sig, efter en dryg timmes spelande, som mer av samma sak. Eller om vi säger så här, du kommer verkligen känna igen dig. Först när du startar originalet igen inser du att uppföljaren faktiskt är ett rejält steg framåt visuellt, och putsat spelmässigt. Dessutom får vi röstskådespeleri och ett, hör och häpna, försök till story! (mer…)

30 augusti

2

Rekorddyrt säsongspass till Gears of War 3

Rickard Olsson


Epic Games hakar på den senaste trenden och släpper ett säsongspass även till Gears of War 3, och det till en rekordhög summa. För 2 400 Microsoftpoäng är man berättigad till att ladda ned alla av de hittills inplanerade DLC-paketen som är fyra till antalet, där det första släpps någon gång i november och resten under det kommande året. Visst kan man köpa all DLC löst, men då blir det dyrare, och så uteblir en särskild bonus. (mer…)

Äldre Inlägg »
Sida 1 av 2