Det var inte länge sedan jag recenserade iPhone-klassikern Minigore, apropå den bugg som spelet led av efter en uppdatering samt hur den fixades. Naturligtvis gör det delar av den här recensionen, iPad-versionen vilken titulerats Minigore HD, aningen överflödiga. Anledningen är enkel: Minigore och Minigore HD är i grund och botten samma spel.
Den stora skillnaden mellan de båda versionerna är skärmen. Om du inte lagt märke till det så kan jag meddela att iPad-skärmen är betydligt större än iPad-diton. I Minigore HD betyder det att du ser fler monster att kötta, och att känslan av att de kommer i absurda mängder – vilket de gör – är än mer påtaglig.
Och vet ni, Minigore HD blir ett lite bättre spel tack vare det!
I övrigt är det same old – du kan till och med spela med karaktärer du köpt i vanliga Minigore, så nära är de. En ny kontrollmetod har dock lagts till, om du vill kan du låta din monsterhatande gubbe skjuta automatiskt och så styr du bara med ett finger vart han eller hon ska gå. Det är ett tråkigt sätt att spela på, dubbelkontrollerna från originalet är mycket bättre och dessutom får du större yta att använda dem på.
Kort sagt, Minigore HD är Minigore fast större. Och större är bättre, i alla fall i det här fallet.
Betyg: 4 av 5