Den digitala spelbutiken Gamersgate är uppenbarligen inspirerade av Spotify, för i september släpper de en reklamfinansierad version av butiken i Sverige och USA. Det betyder att du kommer kunna spela spel du tidigare behövt betala för gratis, bara du står ut med reklam.
Theodore Bergquist, VD på Gamersgate, skräder sannerligen inte orden i ett pressmeddelande:
Gamersgate var en av de första aktörerna att erbjuda spel för nedladdning. Bolaget har alltid legat i framkant, så också den här gången. Den här tjänsten är det största som hänt marknaden för spel sedan Xbox 360 och Playstation 3 släpptes.
Detta betyder att du kommer kunna spela spel från Sega, Ubisoft, Paradox med flera gratis. Hur reklamen ska visas framgår inte, så vi försöker luska fram lite mer i ärendet. Så länge kan vi väl säga att det här är synnerligen imponerande, med tanke på att man rullar ut i USA redan från början – en tuff marknad på alla sätt och vis. Spotify har kanske lite att lära från Gamersgate?