Idag, fredagen den 20 april, spelar jag Temple Worm. Eller, ärligt talat har jag spelat det mer än så, givetvis, men är det fredag så är det. Och som vanligt när det kommer till iOS-spel är premissen förhållandevis simpel. Pissigt simpel, snarare.
I Temple Worm ska vi för hundrade gången i ordningen ta oss så långt som möjligt innan en kommande och hyfsat cementerad död sätter stopp. Men nu springer vi inte, tvärtom. Vi går framåt, och det i snigeltempo.
En grupp personer befinner sig av någon anledning vid en ruin ute i öknen. Dessa splittras sedan när tempelormarna (eller de bepansrade mördarmaskinerna från underjorden är kanske en bättre beskrivning) anfaller och försöker kötta dem sönder och samman i koordinerade attacker.
Som ensam man kvar på fältet gäller det således att ta sig så långt från ruinen som möjligt och på vägen även plocka upp övriga överlevanden. Man vickar iOS-prylen åt höger eller vänster och trycker för att hoppa och undvika de ständigt hungriga megamaskarna som förr eller senare, men ändå garanterat, kommer att avsluta ditt spelande. Allt medan metermätaren tickar lika retsamt som långsamt uppåt.
Och där har vi det, Temple Worm. Mer finns inte att säga, förutom att jag har överraskande roligt med det och återkommer gång efter annan för att försöka slå mitt eget rekord. För sju kronor kan du testa själv, det är det definitivt värt om du gillar den här typen av spel.