Arkiv för Max Schaefer

11 april

Torchlight II efter Diablo III

Rickard Olsson

Runic Games kommande Torchlight II, som följer upp smygsuccén Torchlight, anser att släppfönstret för deras nyaste spel bör ligga ungefär en månad efter det att Diablo III släppts. Studiohuvudet Max Schaefer säger att om Torchlight II skulle vara klart lagom tills det att Blizzard släpper sitt onaturligt efterlängtade spel så kommer de att vänta. Men trots att det då varit under utveckling i cirka två år kommer det att vara värt tiden, och den lilla extra väntan som Diablo kanske medför, för Schaefer försöker övertyga oss med hans egna ord:

Det kommer att vara värt väntan, det kommer definitivt att vara värt väntan. I det långa loppet kommer folk uppskatta att vi tog den här extra tiden på oss.

Klippet nedan visar en genomgång av Torchlight II från första början, kommenterad av Max Schaefer själv.

22 mars

Torchlight som onlinerollspel kan bli gratis att spela tack vare World of Warcraft?

Rickard Olsson


Utvecklarstudion Runic Games har ännu inte slagit klubban i bordet gällande det kommande Torchlight-onlinerollspelet, men får man så lagom fritt tolka Max Schaefers ord, studions hövdning, är det lätt att tro att det inte kommer kosta särskilt många kronor – om några alls. (mer…)

11 januari

Torchlight kommer till Xbox Live Arcade, verkar bli grymt

Thord D. Hedengren

Torchlight, det härligt underbara Diablo-lika actionklickarfesten till PC och Mac, kommer till Xbox Live Arcade i slutet av februari eller tidigt i mars. Spelet är anpassat till formatet och skippar klickandet till förmån för mer traditionellt hackande och slashande. Utvecklarna Runics Max Schaefer har pratat vitt och brett om spelet på sistone och nämner höjdaren Baldur’s Gate: Dark Alliance som förebild för spelmodellen, vilket är oerhört lockande. (mer…)