Nutopia

Arkiv för
Bioware

22 mars

Facebook-spel är inget för Bioware


Sociala spel blir en allt vanligare syn när ett nytt spel ska lanseras. Ett exempel på den trenden var Project Legacy inför Assassin’s Creed: Brotherhood. Där lyckades man länka samman de två spelen på ett fördelaktigt sätt. Genom att spela Project Legacy låste man upp saker i Assassin’s Creed: Brotherhood. Facebook-spelet blev helt enkelt en hype för det kommande spelet, men det tog inte slut där. Efteråt kunde man använda Facebook för att träna sina lönnmördare fortare än i spelet. Ubisoft gjorde det mesta rätt i hur de lanserade sina två spel. Bioware har tyvärr inte riktigt greppat det där ännu. Läs vidare →

19 februari

Felicia förvandlar Ferelden

Det blir allt mer populärt med webbserier på nätet. Nu har det spridit sig till spelvärlden också. Felicia Day, som tidigare gjort sig känd för framgångsrika webbserier som Dr. Horrible’s Sing-Along Blog och The Guild, fick i uppdrag av Bioware att skapa Dragon Age: Redemption. Läs vidare →

18 februari

En miljon tappra kämpar sökes


Det är löjligt mycket Dragon Age 2 nu. Bioware kör nämligen vidare med sitt tunga PR-maskineri och utannonserar att de släpper en demo den 22 februari. Lyckas de få tillräckligt många personer, en miljon närmare bestämt, att ladda ned demot släpper de två legendariska böcker i spelet. Den ena ger din karaktär mer pengar, den andra mer erfarenhetspoäng. Läs vidare →

24 februari

Mass Effect 2 – mellanaktens förbannelse


Mass Effect kom som en överraskning för mig. Faktum är att spelet var vad som fick mig att köpa en Xbox 360, och bjöd hela tiden på nya överraskningar – även vid den sjätte genomspelningen. Att säga att jag såg fram emot uppföljaren är en underdrift, men lever den upp till förväntningarna? Mitt svar är nja, men det verkar lovande inför den kommande tredje och avslutande delen i sagan om Commander Shepard. Läs vidare →

14 januari