Inversion. Frågan är inte hur stor hajpen var, utan snarare hur många som över huvud taget vet att spelet existerar? Jag visste det inte, tills för bara ett litet tag sedan. Promo-omslaget skvallrade omedelbart om ett halvtaskigt actionspel man skulle bry sig föga om. Men det visade sig bara stämma till hälften.
Ja, Inversion är halvtaskigt utfört. Bilduppdateringen är under all kritik. Spelet hackar sig fram större delen av tiden, texturer poppar upp för sent och kontrollen är väl kanske inte helt optimal. Lägg på den mest stereotypiske hjälten jag sett på senare dagar och en handling som främst för tankarna till spel som Gears of War och random rädda min dotter-spel, och röran framkallar inte direkt upphetsning av tredje graden.
Däremot vill jag spela vidare, av någon anledning.
Jag vill veta vad som händer, varför det händer. Och så är striderna ganska underhållande trots allt. Förutom tillgången traditionella vapen kan man även påverka gravitationen under begränsade former. Kasta upp dina fiender i luften, skjut iväg dem likt Gravity Gun-tilltaget i Half-Life eller rasera ned saker från ovan. Bland annat. Det är inte alltid så tajt, men det bjuder in till lite annorlunda tankebanor om hur man bäst avancerar i världen.
En handfull kapitel och några timmar in, och jag kommer nog att spela vidare. För som jag skrev på Twitter.
Som väntat undermåligt, men överraskande underhållande.
Inversion lever vidare, obefintligheten och det trasiga tekniska till trots.
http://youtu.be/iU3eHLwrtI4