I sommar ska vi spela tennis med Super Mario-gänget på våra Nintendo 3DS:er. Ja, vissa av oss har faktiskt en sådan, den säljer ju trots allt en del efter prissänkningen, så det här spelet är faktiskt lite efterlängtat. Mario Tennis-spelen brukar ju vara helt okej.
Men reklamen? Njae…
Läs vidare →
Arkiv för
spelreklam
14 maj
30 oktober
James Bond 007: Blood Stone på Stureplan
Igår spelades senaste James Bond-liret, Blood Stone, på Stockholms största dumburk, nämligen skärmen på Stureplan. Det var kallt och roligt, i ungefär fem minuter. Läs vidare →
16 juni
E3: Annonskampanj ska rädda PSP? Knappast!
Det råder inga tvivel om att PSP:n är en skön liten sak, men Sony har misskött plattformen på tok för länge. Rickard har varit inne på det tidigare, det är inte gratisspel som ska rädda PSP:n eller överprisade experimentfloppen PSPgo – nej, det behövs något mer.
Som PSP2.
Den fick vi inte på Sonys presskonferens. Istället ska en intensiv annonskampanj rädda formatet. Läs vidare →
15 december
Det blir jul med PS2 med, hälsar Sony
Sony påminner oss om att de faktiskt inte bara handlar om PlayStation 3 och PSP på spelfronten – även PlayStation 2 lever och mår bra. Ja, mår bra tycker jag nog – det kommer en handfull spel, tillräckligt många för att ta hand om mainstreampubliken (SingStar, Fifa, och så vidare), och det i kombination med väldigt många konsoler i stugorna gör förstås det till en fin liten kassako. Läs vidare →