Arkiv för spelreklam

14 maj

Mario Tennis Open marknadsförs med hemska reklamfilmer

Thord D. Hedengren

I sommar ska vi spela tennis med Super Mario-gänget på våra Nintendo 3DS:er. Ja, vissa av oss har faktiskt en sådan, den säljer ju trots allt en del efter prissänkningen, så det här spelet är faktiskt lite efterlängtat. Mario Tennis-spelen brukar ju vara helt okej.
Men reklamen? Njae…

(mer…)

30 oktober

James Bond 007: Blood Stone på Stureplan

Thord D. Hedengren


Igår spelades senaste James Bond-liret, Blood Stone, på Stockholms största dumburk, nämligen skärmen på Stureplan. Det var kallt och roligt, i ungefär fem minuter. (mer…)

16 juni

E3: Annonskampanj ska rädda PSP? Knappast!

Thord D. Hedengren

Det råder inga tvivel om att PSP:n är en skön liten sak, men Sony har misskött plattformen på tok för länge. Rickard har varit inne på det tidigare, det är inte gratisspel som ska rädda PSP:n eller överprisade experimentfloppen PSPgo – nej, det behövs något mer.
Som PSP2.
Den fick vi inte på Sonys presskonferens. Istället ska en intensiv annonskampanj rädda formatet. (mer…)

15 december

Det blir jul med PS2 med, hälsar Sony

Thord D. Hedengren

Sony påminner oss om att de faktiskt inte bara handlar om PlayStation 3 och PSP på spelfronten – även PlayStation 2 lever och mår bra. Ja, mår bra tycker jag nog – det kommer en handfull spel, tillräckligt många för att ta hand om mainstreampubliken (SingStar, Fifa, och så vidare), och det i kombination med väldigt många konsoler i stugorna gör förstås det till en fin liten kassako. (mer…)