Sveriges Radio lägger ut ”valda delar” av sitt innehåll på tjänsterna Spotify och Wimp under ett års tid, på prov. Runt 700 ljudklipp blir tillgängliga den här vägen. Tomas Granryd, kanalansvarig på P3, säger så här i ett pressmeddelande:
Det här är ytterligare ett steg att göra Sveriges Radios innehåll tillgängligt för alla lyssnare. Vårt material finns redan på många olika plattformar, t ex iTunes, appar i smartphones, sociala medier, inbäddat på mediesajter etc. Nu tar vi ett steg till närmare publiken genom vår närvaro på Spotify och Wimp.
Här är programmen som omfattas av experimentet:
- Brunchrapporten
- Christer i P3
- Cirkus Kiev
- Deluxe
- Ligga med P3
- Tankesmedjan
- Lilla Al-Fadji
- Mammas Nya Kille
- Sommar i P1
- Sist med det senaste med Annika Lantz
- Ekots lördagsintervju
Kul för radioälskare så klart.