Arkiv för Unreal Engine

Final Fantasy VII spelbart i Unreal Engine

Rickard Olsson

En person med stort intresse och säkert lite för mycket tid har skapat ett spelbart demo av Final Fantasy VII i grafikmotorn Unreal Engine till PC. Dock är det enda som bjuds på fri kamerakontroll i en 3D-värld, så inga filmiska detaljer eller annat spännande. Säkert bra jobbat av en privatperson, men det är ändå inget som imponerar någonstans egentligen. Stelt, fult och själlöst. Fast kanske roar det någon?

Intresserade kan ladda ned demot här (klicka på download i menyn). Nutopia har ej testat och tar heller inget ansvar för innehållet.

Idag växer iOS upp som spelplattform – eller?

Thord D. Hedengren

Idag släppte Epic härligt hypade Infinity Blade till iPhone och iPad. Fantasyfajtingliret var så stort och tungt att Steve Jobs släppte in det på scenen på septembertillställningen, det säger en hel del. Det här är vad Apple är ute efter, handsken är kastad och Nintendo har i alla fall tagit sig an utmaningen.
Det är inget snack om att Unreal Engine till iOS är imponerande, det såg vi redan i imponerande demot Epic Citadel. (mer…)

En halvtimme med Infinity Blade till iPad

Thord D. Hedengren

Infinity Blade
Eller på en iPad kanske man ska säga, Epics mäktiga fantasyactionstänkare Infinity Blade är ju en universalapp, vilket betyder att den fungerar till såväl iPhone som iPad. Det är också det första spelet som använder Unreal Engine till en iOS-enhet.
Så hur känns det efter en halvtimme? Är Infinity Blade värd de där 45 kronorna det kostar på App Store? (mer…)